مجاهد خواستار توقف فشارهای اقتصادی آمریکا به افغانستان شد

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که آمریکا باید فشار اقتصادی به افغانستان را متوقف سازد.

آقای مجاهد در گفتگو با یک شبکه ترکی تاکید ورزید که روش سیاسی آمریکا در قبال افغانستان یک سیاست نادرست و شکست خورده است و هیچ کشوری از ناامنی و بی ثباتی در افغانستان سود نخواهد برد.

وی در ادامه تاکید ورزید که رونق و ثبات اقتصادی در افغانستان به نفع همه کشورهای منطقه و فرامنطقه از جمله آمریکاست و تضعیف طالبان می‌تواند تاثیرات منفی در امنیت و ثبات کشورهای جهان داشته باشد.

او همچنین خاطرنشان ساخت که طالبان قصد دارد عضو قابل اعتماد و مثبتی برای جامعه جهانی باشد و در کنار دیگر کشورهای جهان به صورت مسالمت‌آمیز زندگی کند.

سخنگوی طالبان ادامه داد، این گروه به تعهدات خود با جهان پایبند است و تمامی آن‌ها را به صورت گام به گام عملی می‌سازد و نمی‌گذارد که هیچکسی از سوی افغانستان دچار ناامنی شود.

ذبیح‌الله مجاهد در انتهای گفته‌های خود از کشورهای اسلامی خواست تا در کنار مردم افغانستا حضور داشته باشند و ضمن برقراری روابط دیپلماتیک با این گروه، برای توسعه و انکشاف اقتصادی افغانستان کمک کنند.

این در حالی است که پیشتر، خبرگزاری الجزیره مدعی شده بود که آمریکا به مقامات طالبان اطمینان داده که به هیچ گروه مسلحی در برابر آن‌ها کمک مالی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

 

ذبیح‌الله مجاهدسخنگوی طالبان
نظرات (0)
افزودن نظر