لوی درستیز پیشین افغانستان: ایران نظامیان افغان را به یمن می‌فرستد

هیبت‌الله علی‌زی، لوی درستیز قوای مسلح حکومت پیشین افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود ایران را به وادار ساختن نیروهای نظامی افغان برای جنگیدن در یمن متهم می‌کند.

آقای علی‌زی تاکید ورزیده که شمار زیادی از نظامیان پیشین افغانستان پس از سرنگونی جمهوریت به ایران پناه برده‌اند و هنگامی که برای تمدید ویزاهای منقضی شده خود اقدام کردند، از آن‌ها خواسته شده تا برای کمک به حوثی‌ها به یمن بروند.

وی در ادامه افزود، به دلیل ضعف اقتصادی و عدم مصوونیت امنیتی نظامیان پیشین در داخل افغانستان، بسیاری از آن‌ها به همراه خانواده‌های خود به دیگر کشورها پناه برده و زمینه سربازگیری از آن‌ها برای جنگ‌های نیابتی منطقه فراهم شده است.

پیش از این، فرید حمیدی، فرمانده قول اردوی عملیات ویژه کماندوی قوای مسلح پیشین افغانستان نیز گفته بود که در شش نقطه جنگی منطقه از جمله سوریه، اوکراین و یمن، نیروهای نظامی و کوماندوهای افغان در گروه‌های کوچک در حال نبرد هستند.

این در حالی است که که نیروهای کوماندوی افغان جزو مجرب‌ترین نیروهای نظامی در منطقه شناخته می‌شدند که از سوی ناتو و آمریکا آموزش‌های ویژه دریافت کرده بودند و کارایی آن‌ها در پیچیده‌ترین عملیات‌های ارتش پیشین افغانستان به اثبات رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

افغانایرانلوی درستیز
نظرات (0)
افزودن نظر