قوای حکومتی افغانستان، بزرگ‌ترین ناقضین قانون اساسی در کشور

شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان می‌گویند، بیشترین موارد نقض قانون اساسی در افغانستان توسط سه قوه حکومتی رخ داده است.

مجلس نمایندگان با اشاره به اینکه سه قوه حکومتی مسوول نقض ۶۲ درصد مواد قانون اساسی هستند، بر لزوم اجرایی شدن قانون نظارت بر تطبیق قانون اساسی تاکید کردند.

میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان، ضمن ابراز تاسف از این موضوع به کمیسیون نظارت بر اجرای قانون اساسی فرمان داد تا در این راستا اقدامات لازم را انجام بدهند.

این قانون در سال ۱۳۸۲ توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسید و جزو بهترین قانون‌های مصوب در کشورهای اسلامی و منطقه عنوان می‌شود.

با این حال، در جریان ۱۶ سال گذشته، این قانون در راستای اعمال حاکمیت مردم از جمله انتخابات شهرداری و شورای ولسوالی‌ها اجرا نشده است.

این در حالی است که وضعیت آوارگان داخلی و کسانی که از کشورهای دیگر به زادگاه خود بازگشته‌اند نیز با چالش‌های بسیاری مواجه است.

 

بیشتر بخوانید:

 

اعضای مجلس نمایندگاناعضای مجلس نمایندگان افغانستانانتخابات مجلس نمایندگان افغانستانبیوگرافی میر رحمان رحمانیرئیس مجلس نمایندگان افغانستانریاست مجلس نمایندگان افغانستانزندگینامه میر رحمان رحمانیقانون اساسی افغانستانقانون اساسی چیستکمیسیون نظارتکمیسیون نظارت اصنافکمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسیکمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگانلیست نمایندگان مجلس افغانستانمجلس نمايندگان افغانستانمیر رحمان رحمانی بیوگرافینماینده مجلس افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر