فرمانده عموی نیروهای خارجی در افغانستان تاکید کرد، سطح خشونت‌ها پایین نگاه داشته شود

اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرده است که پیکارجویان طالب سطح خشونت‌ها را پایین نگاه دارند.

 

سانی لگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان به نقل از آقای میلر در توییتر خود نگاشته است، کاهش خشونت‌ها برای اعتمادسازی میان طرفین بود و آمریکا به تعهدات خود پایبند است.

او در عین حال تاکید کرده است که ایالات متحده انتظار دارد پیکارجویان طالب تعهدات خود را جدی گرفته و از حمله به نیروهای افغان نیز خودداری کنند.

این در حالی است که پیکارجویان طالب اعلام کرده‌اند «دوره کاهش خشونت‌ها» خاتمه یافته و حملات این گروه به نیروهای امنیتی افغانستان از سر گرفته شده است.

دفتر سیاسی این گروه در قطر اعلام کرده است که طبق توافق صورت گرفته، این گروه هیچ حمله‌ای به نیروهای خارجی نمی‌کند اما هیچ تعهدی برای حمله نکردن به نیروهای امنیتی افغان نداده است.

بیشتر بخوانید:

اخبار افغانستاناخبار افغانستان دریاخبار افغانستان طالباناسکات میلرافغانستان و طالبانایالات متحده آمریکاپیکارجویان طالبانحملات طالبان افغانستانحملات طالبان در افغانستانخروج نیروهای آمریکایی از افغانستاندفتر سیاسی طالباندفتر سیاسی طالبان در قطرنیروهای آمریکایی
نظرات (0)
افزودن نظر