فراهم‌سازی زمینه آموزش برای صدها کودک نادار در ولایت تخار

مسوولان یک نهاد مددرسان در ولایت تخار اعلام کرده‌اند که برای صدها کودک ناداری که از آموزش محروم مانده‌اند، مکان‌های تفریحی و آموزشی فراهم ساخته است.

به گفته مسوولان این نهاد مددرسان، زیرساخت‌های ایجاد شده برای بیشتر از یک هزار و ۲۰۰ کودکی که مادران آن‌ها در زندان بوده و بیمار هستند قابل استفاده خواهند بود.

کامران سادات، مسوول این نهاد خیریه تاکید ورزید که پس از بررسی‌ها و با همکاری ریاست کار و امور اجتماعی طالبان، این تعداد کودک آسیب‌پذیر شناسایی شده و زمینه‌های آموزشی و تفریحی برای آن‌ها فراهم شده است.

به گفته مسوولان، به زودی یک مرکز دیگر نیز برای کودکان نادار با پشتیبانی مالی یونیسف ساخته خواهد شد.

در عین حال، کودکانی که از این خدمات بهره‌مند شده‌اند نیز می‌گویند که از خدمات و سهولت‌های ایجاد شده خرسند هستند و اکنون فرصت این را دارند که درس بخوانند.

مسوولان ریاست کار و امور اجتماعی طالبان در تخار نیز اعلام کرده‌اند که بیشتر از پنج هزار کودک نیازمند و بی‌سرپرست در این ولایت شناسایی و سروی شده‌اند.

سیف‌الله مبارز، رییس این اداره اذعان کرده است که ۱۵ هزار پرونده بررسی شده و از این میان پنج هزار کودک نیازمند شناسایی شده‌اند که برای نزدیک به دو هزار نفر از آن‌ها سهولت‌هایی فراهم شده است.

این در حالی است که پیش از این، نهاد مددرسان اکتید در تخار نیز از شناسایی ۱۵ هزار کودک نادار و کارگر خبر داده بود، اما این کودکان تا هنوز هیچ کمکی دریافت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کودکولایت تخار
نظرات (0)
افزودن نظر