عطا محمد نور نسبت به وضعیت امنیتی واکنش نشان داد

عطا محمد نور، والی پیشین بلخ همزمان با افزایش وخامت در وضعیت امنیتی افغانستان می‌گوید، اگر دولت توان رسیدگی به امنیت را ندارد، بگذارد تا رهبران جهادی دست به کار شوند.

 

آقای نور که ریاست حزب جمعیت اسلامی را برعهده دارد و در نشستی در کابل سخنرانی می‌کرد تاکید ورزید، وضعیت امنیتی در افغانستان روز به روز بدترمی‌شود و شمال کشور گواه ناامنی فراوان است.

وی خاطر نشان ساخت که دولت هشدارهای پی در پی از ورود جنگجویان خارجی به شمال کشور را نادیده گرفته است و به همین دلیل هم وضعیت امنیتی به این شدت رسیده است.

رییس اجرایی حزب جمعیت افغانستان برنامه میثاق امنیتی را زیر سوال برده و گفت، عده‌ای از افراد حکومتی برنامه میثاق امنیتی را بهانه کرده و شخصیت‌های مختلف را ترور می‌کنند.

این گفته در حالی مطرح می‌شود که به تازگی برنامه میثاق امنیتی از سوی امرالله صالح به اجرا در آمده و به دلیل ادعای آقای صالح از ممانعت برخی مجاهدین برای اجرای درست آن، اختلاف میان معاون اول و عطا محمد نور بالا گرفته است.

بیشتر بخوانید:

اخبار افغانستاناخبار افغانستان جدیدافغانستان خبرافغانستان خبر امروزامرالله صالححزب جمعیت اسلامیحزب جمعیت اسلامی افغانستانخبر افغانستان جدیدطرح میثاق امنیتیعطا محمد نوروضعیت امنیتیوضعیت امنیتی افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر