طلب طالبان از جهان ادامه دارد؛ متقی: جهان تحولات مثبت را ببیند

متقی، وزیر امور خارجه طالبان در دیدار با سفیر ژاپن تاکید کرده است که منطقه و جهان باید تحولات مثبت افغانستان را دیده و در زمینه این تحولات واقع‌بین باشند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه طالبان در خبرنامه امروز خود نوشته است که در این گفتگو، آقای متقی با تاکاشی آگادا، سفیر ژاپن در کابل دیدار کرده و پیرامون وضعیت افغانستان با او تبادل نظر کرده است.

در اعلامیه منتشر شده آمده که در این دیدار به روابط دو جانبه میان افغانستان زیر حاکمیت طالبان و ژاپن پرداخته شده و وضعیت سیاسی کشور به بررسی گرفته شده است.

افزون بر این، طالبان مدعی شده که سفیر ژاپن در این دیدار اطمینان داده است که با وجود نظرات مختلف، این کشور طرفدار تعامل با طالبان در افغانستان است.

در عین حال، متقی نیز بدون اشاره به محدودیت‌های زنان، ممنوعیت‌های این گروه در برابر مردم افغانستان، گسترش فقر و گستردگی دامنه بیکاری، وضعیت افغانستان را مثبت توصیف کرده است.

او افزوده که منطقه و جهان باید فضای همکاری و هماهنگی را با طالبان فراهم سازند و موجب پیشرفت و تعامل بیشتر شوند.

این در حالی است که سخنگوی طالبان به تازگی ممنوعیت کار زنان افغانستان در نمایندگی‌های سازمان ملل در این کشور را تایید کرده و گفته است که جهان باید به تصمیم‌های این گروه در افغانستان احترام بگذارد.

بیشتر بخوانید:

طالبانمتقی
نظرات (0)
افزودن نظر