طالبان مدعی شد: کشت کوکنار در افغانستان به صفر رسیده است

ملا عبدالحق همکار، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله طالبان می‌گوید، کشت کوکنار در کشور به صفر رسیده است.

آقای همکار در نشست روز سه‌شنبه تاکید ورزید که از ابتدای سال تاکنون، ۷۸ هکتار کشتزار کوکنار تخریب شده و بیشتر از دو هزار قاچاقچی مواد مخدر بازداشت شده است.

در این نشست که پیرامون عملکرد یک ساله نهاد مبارزه با مواد مخدر گزارش داده شد تاکید گشت که بیشتر از ۴۸ هزار معتاد به مواد مخدر برای درمان به شفاخانه‌های ویژه ترک اعتیاد انتقال یافته‌اند.

وی در ادامه افزود، نزدیک به دو هزار و ۱۰۰ قاچاقچی مواد مخدر در سطح بزرگ و کوچک بازداشت شده و ۲۸ کارخانه تولید مواد مخدر نیز ضبط و تخریب شده است.

معین مبارزه با مواد مخدر طالبان در انتها اذعان کرد که این نهاد در یک سال گذشته عملکرد بی‌نظیری از خود ثبت کرده و در مسیر مبارزه دستاوردهای بسیاری به دست آورده است.

مولوی عبدالرحمان قاسمی، معاون ملکی معینیت مواد مخدر نیز در این نشست گفت، دو برنامه همکاری به صورت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای روی دست گرفته شده است که در مرحله اول، یک کنفرانس بین‌المللی با کشورهای منطقه در راستای مبارزه با مواد مخدر برگزار خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر سازمان ملل گفته بود، افغانستان بزرگ ترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان است و کمی بعد، رهبر طالبان کشت و تولید آن را ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

افغانستانطالبانکوکنارمبارزه با مواد مخدر
نظرات (0)
افزودن نظر