طالبان ما را کافر خطاب می کند: حکایت سربازان سابق افغان که ازترس قصاص طالبان مخفی شده اند

سازمان های حقوق بشر طالبان را به دستگیری و شکنجه نظامیان و کارمندان نهاد های امنیتی افغانستان متهم می کنند در حالی که طالبان بعد از به قدرت رسیدن عفو عمومی اعلام کرده بود.

یکی از افسران نظامی دولت سابق که خواست است گمنام بماند همراه خانواده‌اش ماه‌هاست که دریک مخفیگاه زندگی می‌کند و از ترس انتقام طالبان دایما ازجایی به جای دیگر نقل مکان می‌کند.

او می گوید:  طالبان سربازان  ونظامیان دولت سابق افغانستان را حامیان یک سیستم فاسد می داند وگاهی ما را کافر خطاب می کند.

تنها خانواده این افسرنیست بلکه خانواده‌های هزاران افغان وابسته به دولت سابق در ترس دائمی زندگی می‌کنند.

تعداد زیادی از افغان های در معرض خطر توسط دولت امریکا درماه جوزا سال گذشته ازافغانستان خارج شدند اما هزاران نفر دیگر، از جمله اعضای سابق نیروهای امنیتی، کارمندان ملکی، و کسانی که به جنگ تحت رهبری ایالات متحده کمک کردند، همچنان سرگردان هستند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان می گوید: « عفو عمومی اعلام شده و مردم می توانند آزادانه در خانه های خود زندگی کنند و در سراسر کشور سفر کنند. هیچ کس اجازه ندارد کسی را تهدید کند.

اما سازمان های بین المللی حقوق بشر می گویند که طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت، دست به کشتارهای انتقام جویانه زده است.

پاتریشیا گاسمن، از دیده بان حقوق بشر، می گوید که سازمان او بیش از ۱۰۰ مورد قتل، ناپدید شدن، آزار و اذیت و ضرب و شتم افسران امنیتی سابق را به طور مستقل مستند و تایید کرده است.

گاسمن می گوید کسانی که “به ویژه” هدف طالبان قرار گرفتند، اعضای سابق اداره امنیت ملی، پلیس محلی افغانستان، نظامیان روستایی طرفدار دولت، و پلیس ملی افغانستان بودند.

تحقیقات هفت ماهه نیویورک تایمز نشان داد که نزدیک به ۵۰۰ کارمند سابق دولتی و اعضای نیروهای امنیتی در طول شش ماه اول قدرت طالبان کشته یا ناپدید شدند.

گاسمن می‌گوید که طالبان بدون انجام تحقیقات معتبرگزارش های سازمان های حقوق بشر را تکذیب می کند درحالی که بسیاری از قتل های انتقام جویانه با آگاهی یا تایید ضمنی فرماندهان ارشد طالبان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

 

 

آمار تلفات غیر نظامیان افغانستانارزش های حقوق بشریشکنجه
نظرات (0)
افزودن نظر