طالبان: عدم رعایت شریعت موجب ممنوعیت حضور دختران در دانشگاه‌ها شد

به دنبال موج خشم جهانی از ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌های افغانستان، وزیر تحصیلات عالی طالبان گفت، این دستور به دلیل عدم رعایت شریعت اسلامی در دانشگاه‌ها گرفته شده است.

آقای ندیم که در تلویزیون ملی افغانستان به توضیح پیرامون علت تعلیق حضور زنان در دانشگاه‌ها پرداخته بود گفت، نظام تحصیلی دانشگاه‌ها دارای منکرات است.

به گفته وزیر تحصیلات عالی طالبان، مسوولان دانشگاه‌ها تعهد کرده بودند که چالش‌های شریعت اسلامی را در دانشگاه‌ها برطرف کنند، چرا که دین افغانستان اسلام است و شرایط باید اسلامی باشد، اما به وعده‌های خود عمل نکردند.

وی در ادامه افزود، اصلاحات پیشنهادی طالبان از سوی دانشگاه‌ها عملی نشد و این گروه نیز نظر به تقاضای دینی و افکار ملت تحصیل دختران را به تعویق انداخته است.

او تصریح کرد که وجود خوابگاه‌های زنانه و سفر دختران از یک ولایت به ولایت دیگر بدون محرم شرعی، عدم رعایت حجاب مورد نظر این گروه، تحصیل دختران و پسران در یک صنف و حضور زنان در رشته‌هایی که مناسب آن‌ها نیست از دلایل ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌ها هستند.

با این حال، وزیر تحصلات عالی طالبان تاکید ورزید که این گروه مخالفتی با آموزش دختران ندارد و این تصمیم در ضدیت با تحصیل این قشر گرفته نشده، بلکه طالبان خواستار آموزش و پیشرفت زنان هستند.

این عضو طالبان در انتها به تمامی واکنش‌های جهانی و بین‌المللی به این دستور برچسب دخالت در امور داخلی افغانستان زده و اذعان کرد، هر کشوری نظام دلخواه خود و دین و مذهب خود را دارد.

بیشتر بخوانید:

طالبان
نظرات (0)
افزودن نظر