طالبان: سازمان ملل در جلوگیری از آزار پناهجویان افغان اقدامی نمی‌کند

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد که در کنترل طالبان قرار گرفته با انتشار اعلامیه‌ای مدعی شده که کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل در پاکستان هیچ اقدامی در جلوگیری از آزار و اذیت پناهجویان افغان انجام نداده است.

به گفته این سفارت، پناهجویان افغان در پاکستان با چالش‌های متعددی دست به گریبان هستند و هیچ نهادی برای کمک به آن‌ها اقدام نمی‌کند.

در اعلامیه این سفارت که به مناسب روز جهانی پناهنده منتشر شده نسبت وضعیت پناهجویان افغان در پاکستان ابراز نگرانی شده و آمده که پولیس این کشور به بهانه‌های مختلف پناهجویان افغان را بازداشت و آزار و اذیت می‌کند.

سفارت طالبان از پولیس پاکستان خواسته تا از آزار و اذیت پناهجویان افغان جلوگیری کند و سازمان‌های بین‌المللی به ویژه حامی پناهندگان باید در زمینه رسیدگی به چالش‌های پناهجویان افغان در پاکستان اقدام کنند.

این در حالی است که در جریان ماه‌های اخیر، پولیس پاکستان هزاران نفر از پناهجویان افغان را بازداشت کرده و شماری از این افراد را به افغانستان بازگردانده است.

افزون بر این، سفارت طالبان در پاکستان گفته است که تاکنون با مذاکرات انجام شده این گروه، دستکم چهار هزار پناهجوی افغان از زندان‌های پاکستان آزاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظرات (0)
افزودن نظر