طالبان تحقیقات پیرامون کشته شدن اسرای جنگی در پنجشیر را آغاز کرد

وزارت دفاع طالبان با انتشار اعلامیه‌ای خبر داده است، تحقیقات پیرامون ویدیو تیرباران اسرای جنگی در ولایت پنجشیر را آغاز کرده است.

به گفته وزارت دفاع طالبان، اگر صحت این ویدیو مشخص شود، عاملان تیرباران اسرای جنگی دستگیر شده و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.

این در حالی است که طالبان چند روز پیش ویدیوهایی از اسیر شدن چندین عضو جبهه مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر منتشر کرده‌اند.

در ویدیوهای منتشر شد یک پدر و پسر دیده می‌شوند که طالبان آن‌ها را در حالی که دست‌هایشان بسته است ضرب و شتم می‌کنند و سپس تیراندازی به سمت آن‌ها را آغاز می‌کنند.

در ویدیوی دیگر نیز، اعضای طالبان چندین اسیر جنگی جبهه مقاومت ملی را که گفته می‌شود از فرماندهان ارشد جنگ این جبهه نیز در بین آن‌ها وجود دارد تیرباران می‌کنند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز پیشتر تایید کرده بود که تعدادی از اعضای جبهه مقاومت ملی کشته و بیشتر از ۱۰۰ نفر اسیر شده‌اند.

گفتنی است، انتشار ویدیوی تیرباران اسیران جنگی با دست‌های بسته واکنش بسیاری به همراه داشته و نفرت بسیاری از طالبان میان مردم داخل و خارج به وجود آورده است.

سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری در کنار بسیاری از کشورها، این اقدام را جنایت علیه بشریت، نقض حقوق بشر و نقض کنوانسیون‌های جنگی اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

اسرای جنگیپنجشیرطالبانوزارت دفاع طالبان
نظرات (0)
افزودن نظر