طالبان از چاپ بانک نوت‌های جدید افغانی خبر داده است

بانک مرکزی افغانستان که زیر کنترل طالبان قرار دارد اعلام کرد، بانک نوت‌های جدید چاپ شده و به زودی وارد بازار می‌شود تا به عنوان جایگزین بانک نوت‌های کهنه استفاده شود.

در اعلامیه منتشر شده از سوی بانک مرکزی افغانستان آمده است که این بانک نوت‌ها مطابق با سیاست‌های پولی و متوازن با رشد اقتصادی و همچنین ضرورت در بازار توزیع خواهند شد.

بانک مرکزی همچنین تاکید ورزیده است که طبق یک کارشیوه معین، بانک نوت‌های قدیمی به مرور زمان از سطح جامعه جمع‌آوری و از گردش خارج خواهند شد.

با این وجود طالبان در اعلامیه خود مشخص نکرده است که بانک نوت‌های جدید در کجا و چگونه به چاپ رسیده‌اند، اما نماینده آمریکا در امور افغانستان گفته است که واشنگتن با همکاری سازمان‌های بین‌المللی زمینه چاپ پول‌های جدید را فراهم می‌کند.

توماس وست تاکید ورزید که آمریکا در تلاش است تا ۱.۵ میلیارد دالر برای استفاده در بخش‌های کشاورزی، غذا، بهداشت، آموزش و معاش کارمندان فراهم شود.

نماینده ویژه آمریکا با اشاره به اینکه افغانستان از نظام بانکی جهانی جدا شده افزود که این کشور نقل و انتقالات پولی را مهم دانسته و بر آن تاکید دارد.

این در حالی است که گردش پول‌های کهنه به یک چالش بزرگ در افغانستان مبدل شده و بسیاری از مردم نمی‌دانند که پول‌های پاره و کهنه خود را چطور استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانبانک مرکزی افغانستانطالبانکنترل طالبان
نظرات (0)
افزودن نظر