طالبان از بازگشت صدها شخصیت دولت پیشین به کشور در یکسال گذشته خبر داد

کمیسیون ارتباط با شخصیت‌های افغان که از سوی طالبان برای تماس با چهره‌های شناخته شده دولت پیشین تشکیل شده از بازگشت ۳۷۰ شخصیت طی یکسال گذشته خبر داده است.

به گفته مقامات این کمیسیون، صدها نفر از وزیران، معینان، نمایندگان مجلس، کارمندان امنیت ملی، خبرنگاران و دیگر چهره‌های سیاسی کشور در یک سال گذشته با تلاش‌های انجام شده به کشور بازگشته‌اند.

به گفته وثیق، از اعضای این کمیسیون، طالبان برای افرادی که نخبه و مسلکی باشند کار فراهم می‌کند و آن‌ها اجازه سفر به خارج از کشور را هر زمان که بخواهند دارند.

وی در ادامه به پرسش رسانه‌ها در خصوص بازگشت رییس جمهور فراری افغانستان پاسخ داده و گفت، این کمیسیون شماره‌های تماس را برای ارتباط اعلام کرده، اما آقای غنی تاکنون تماسی برقرار نکرده است.

او همچنین به اخبار منتشر شده در خصوص ممنو‌ع‌السفر بودن داکتر عبدالله عبدالله اشاره کرده و تاکید ورزید که داکتر عبدالله تاکنون چندین بار به خارج از کشور سفر کرده و بازگشته است.

وی در انتها بار دیگر از شهروندان این کشور، به ویژه سیاسیون، چهره‌های نخبه و افراد مسلکی خواست تا در کشور بمانند و در کنار هموطنان خود برای آبادی و سربلندی افغانستان تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:

طالبانکارمندان امنیت ملی
نظرات (0)
افزودن نظر