طالبان از افزایش گردشگری در ولایت غزنی خبر می‌دهد

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت غزنی اعلام کرده است که در چند ماه گذشته، تعداد گردشگران مکان‌های تاریخی در این ولایت افزایش چشمگیری تجربه می‌کند.

به گفته این ریاست، تعداد گردشگران در شش ماه گذشته بالغ بر پنج هزار نفر از داخل بوده و بیشتر از ۳۰ گردشگر خارجی نیز از مکان‌های دیدنی و تاریخی غزنی بازدید کرده‌اند.

محمد مزمل هوتک، مدیر گردشگری طالبان برای ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی می‌گوید، به صورت دقیق ۳۳ گردشگر خارجی در این ولایت حضور یافته‌اند و تپه سردار، بالاحصار، زیارت‌های سنایی صاحب، سلطان محمود غزنوی و شمس‌العارفین از محبوب‌ترین مکان‌های تاریخی هستند.

آقای هوتک افزود، گردشگران خارجی از کشورهای ایتالیا، کانادا و تایلند در گروهی شش نفره وارد افغانستان شده‌اند و از مناطق دیدنی غزنی بازدید کرده‌اند.

این در حالی است که با روی کار‌آمدن طالبان، امنیت در کشور نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و بسیاری از مکان‌هایی که در گذشته تحت کنترل این گروه بود و به روی عموم بسته شده بود اکنون باز شده است.

در عین حال، طالبان اطمینان داده که امنیت گردشگران را تامین می‌کند و انتظار دارد که در سال‌های پیش رو این صنعت به شدت تقویت شود.

بیشتر بخوانید:

طالبانگردشگرانولایت غزنی
نظرات (0)
افزودن نظر