صلح افغانستان بدون همکاری پاکستان غیرقابل تحقق است

حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که بدون همکاری پاکستان نمی‌توان صلح را در این کشور تحقق بخشید.

 

آقای اتمر که در نشست خبری در هرات سخنرانی می‌کرد افزود، دولت و مردم افغانستان به خوبی درک کرده‌اند که همکاری پاکستان برای برقراری صلح در این کشور و قطع زنجیره کشتار ضروری است.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت که دولت و مردم افغانستان همکاری با همسایه جنوبی خود را ضروری می‌بینند و درهای گفت‌وگو بر روی دو کشور نباید بسته شود.

وزیر خارجه در ادامه به قطع روابط دیپلماتیک اسلام‌آباد و مشاور امنیت ملی افغانستان اشاره کرده و گفت، مشاور امنیت ملی با نام افغانستان روی قطع زنجیره خونریزی و صلح تاکید ورزیده که نگرانی‌های مردم این کشور هستند.

وی همچنین گفت، حالت ایجاد شده در مناسبات بین‌المللی دو کشور حالت ویژه‌ای برای افغانستان و پاکستان شمرده نمی‌شود و این مسئله مانع همکاری آن دو نخواهد شد.

این در حالی است که پس از اظهارات تند حمدالله محب، مشاور امنیت ملی پیرامون پاکستان، این کشور رسما ارتباط خود را با شخص آقای محب قطع کرده است.

بیشتر بخوانید:

اسلام‌آبادامنیت ملیپاکستانحمدالله محبحنیف اتمردولتروابط دیپلماتیکزنجیره کشتارصلحمردم افغانستانمناسبات بین‌المللینشست خبریهراتهمسایه جنوبیوزیر امور خارجه افغانستانوزیر خارجه
نظرات (0)
افزودن نظر