صدیق صدیقی: باید زمینه بازگشت و نبرد کوماندوهای افغان با طالبان فراهم شود

صدیق صدیقی، معاون راهبردی و سیاست وزارت داخله نظام پیشین افغانستان می‌گوید، باید زمینه بازگشت کوماندوهای افغان برای مقابله با طالبان فراهم شود.

آقای صدیقی با انتشار پیامی در توییتر نوشت، باید یکی از ولایت‌های افغانستان از دست طالبان پاکسازی شود تا برای بازگشت کوماندوها و سربازگیری زمینه مساعد فراهم گردد.

آقای صدیقی ضمن «تروریستی» خواندن گروه طالبان اذعان کرد، رژیم این گروه باید سرنگون شود و نیاز است تا گروه کاری از فرماندهان و آگاهان جنگی ارتش پیشین افغانستان تشکیل شود و روی طرح نظامی برای آزادسازی کشور کار کند.

پیش از این، در حدود هشت ماه قبل نیز سمیع سادات، فرمانده اردوی پیشین افغانستان گفته بود که مذاکره میان فرماندهان و افسران عالی رتبه و سیاستمداران پیشین جریان دارد و روند انسجام نیروهای امنیتی پیشین، از جمله اردوی افغانستان آغاز شده است.

وی همچنین روز گذشته با انتشار ویدیویی در صفحه کاربری خود در فیسبوک گفت، طالبان برای مدت محدودی حاکمیت خواهد داشت و این حاکمیت بار دیگر به پایان خواهد رسید و افغان‌ها دوباره مسیر خود را پیش خواهند گرفت.

از طرفی، معاون سخنگوی طالبان در پاسخ به این اظهارات گفته است، این فرماندهان تقلبی اگر قدرت داشتند و مرد کار بودند، اردویی را که با مصارف بیشتر از ۱۰۰ میلیارد دالر و کمک ۵۰ کشور ساخت شده بود نگاه می‌داشتند.

بیشتر بخوانید:

طالبانکوماندوهای افغان
نظرات (0)
افزودن نظر