شورای علما: از دیگ خارجی‌ها برای صلح آبی گرم نمی‌شود؛ افغان‌ها دست به کار شوند

شورای علما و روحانیون حوزه غرب افغانستان می‌گویند که امیدی به خارجی‌ها برای تامین صلح در افغانستان نیست و افغان‌ها خود باید گام‌های محکمی در این زمینه بردارند.

 

مولوی خداد صالح، رییس شورای علما و روحانیون حوزه غرب تاکید کرده است که روزانه صدها غیرنظامی و افغان کشته می‌شوند، حال آنکه رهبران سیاسی با یکدیگر اختلاف دارند.

مولوی صالح از رهبران سیاسی می‌خواهد تا به اصل همدیگر پذیری ایمان داشته باشند و اختلافات خود را برای سعادت ملت کنار بگذارند.

وی در ادامه تاکید ورزید که دولت باید نقش اساسی علما و روحانیون را در روند صلح بپذیرند و سهم بزرگی برای این قشر در پایان جنگ در نظر بگیرد.

شورای علمای حوزه غرب بر این باور است که اگر روحانیون و افراد دینی پر نفوذ در روند صلح سهم داشته باشند، جنگ خاتمه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

توافقنامه صلح افغانستانخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدخبر فوری هراتخبر هراتخبر هرات امروزخبر هرات تازهرئیس شورای علمای هراتشورای علماشورای علمای افغانستانصلح افغانستانصلح در افغانستانمذاکرات صلح افغانستانمولوی خدادادمولوی خداداد صالحمولوی خداداد هراتهرات خبر تازه افغانستانهرات خبر تازه امروز
نظرات (0)
افزودن نظر