شورای امنیت ملی پیکارجویان طالب را به سنگ‌اندازی در روند صلح متهم می‌کند

شورای امنیت ملی افغانستان به تازگی اعلام کرده است که تداوم خشونت از سوی پیکارجویان طالب روند صلح را با ضربات سهمگینی مواجه می‌سازد.

 

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در اظهارات امروز خود در جمع خبرنگاران از ۲۲۲ حمله پیکارجویان طالب به ۲۹ ولایت کشور در روزهای گذشته خبر داد.

آقای فیصل با اشاره به اینکه این حملات نه تنها در روند صلح کارساز نیست بلکه آن را متضرر می‌سازد افزود که در این حملات تاکنون ۴۲۲ نظامی کشور کشته و یا زخمی شدند.

وی در ادامه گفته‌های خود تاکید ورزید که این گروه تاسیسات عمومی را نیز هدف قرار می‌دهد که از جمله در حملات روزهای اخیر خود ۵۱ پل را از بین برده‌اند.

روز گذشته نیز شورای امنیت ملی افغانستان با انتشار آماری گفته بود که این گروه در دو هفته گذشته ۸۹ غیرنظامی را کشته و ۱۵۰ نفر را زخمی کرده است، هرچند که پیکارجویان طالب این آمار را نادرست می‌خوانند.

بیشتر بخوانید:

پیکارجویان طالبانجاوید فیصلخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزروند صلحروند صلح افغانستانروند صلح با طالبانروند صلح در افغانستانروند مذاکرات صلح افغانستانشورای امنیت ملیشورای امنیت ملی افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر