شورای امنیت ملل خواستار آتش بس و کاهش خشونت در افغانستان شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد از آغاز مذاکرات صلح افغانستان استقبال کرده است و با تصویب قطعنامه‌ای خواستار کاهش خشونت و آتش بس در این کشور شد.

 

این قطعنامه که دیروز در سازمان ملل به تصویب رسید از طرفین درگیر جنگ می‌خواهد که در راستای ایجاد اعتماد، خشونت را به مقدار زیادی در افغانستان کاهش دهند. همچنین بر اساس مفاد این قطعنامه، ماموریت سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان به مدت یک سال دیگر تمدید شد.

اولین نشست عمومی بین دو تیم مذاکره کننده با هدف نهایی سازی طرز العمل مذاکرات بین الافغانی روز گذشته در قطر برگزار شده بود.

این در حالی است که حملات پیکارجویان طالب در بخش‌هایی از افغانستان همچنان ادامه دارد. مسئولان امنیتی اعلام کردند، پیکارجویان طالب با آغاز مذاکرات، حملات خود را شدت داده اند.

بیشتر بخوانید:

آتش بسافغانستان خبرافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدپیکارجویان طالبانخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزشورای امنیت سازمان مللصلح افغانستانصلح افغانستان با طالبانصلح در افغانستانکاهش خشونتکاهش خشونت در افغانستانکاهش خشونت ها در افغانستانمذاکرات بین الافغانیمذاکرات صلح افغانستانمذاکرات صلح افغانستان با طالبان
نظرات (0)
افزودن نظر