شروط پاکستان برای به رسمیت شناختن طالبان؛ بهبود امور و ایجاد زمینه مناسب

آصف علی درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، به رسمیت شناختن رژیم طالبان به عنوان دولت افغانستان نیازمند بهبود امور و ایجاد زمینه‌های مناسب است.

آقای درانی در گفتگو با انستیتوت تحقیقات پالیسی اسلام‌آباد گفت، به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان از سوی پاکستان کافی نیست، بلکه تمامی کشورهای منطقه نیز باید در این مسیر گام بردارند.

وی در ادامه افزود، در بحث امنیت، نگرانی‌هایی در هر دو طرف مناطق قابلی مرزی با افغانستان وجود دارد، از جمله تحریک طالبان پاکستانی یکی از این نگرانی‌ها است.

درانی تاکید ورزید که پاکستان و کشورهای منطقه به صورت جمعی به این نگرانی‌های می‌پردازند و این امیدواری وجود دارد که وضعت امنیتی هر دو کشور بهتر شود.

او همچین روابط پاکستان و افغانستان را قدرتمند خوانده و گفت، به دلیل برداشتن گام‌هایی از سوی هر دو کشور، این روابط در حال تقویت هستند.

گفته‌های نماینده پاکستان در حالی بیان می‌شود که با گذشت دو سال از حاکمیت طالبان بر افغانستان، این گروه تاکنون از سوی هیچ کشوری به شمول کشورهای حامی از جمله چین، پاکستان و روسیه به رسمیت شناخته نشده است.

بیشتر بخوانید:

پاکستانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر