شدت یافتن جنگ در جریان مذاکرات صلح مردم افغانستان را ناامید خواهد کرد

آگاهان سیاسی در ولایت هرات بر این باورند که تشدید جنگ و ناامنی در روزهایی که مذاکرات صلح بین‌الافغانی در دوحه جریان دارد بسیار نگران کننده است.

 

عبدالغنی خسروی، استاد دانشگاه هرات و آگاه سیاسی در گفت‌وگو با تلویزیون چکاد گفت، همزمان با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی پیکارجویان طالب حملات خود را شدت بخشیده و قصد امتیازگیری دارند.

وی تاکید کرد اگر این روند تداوم یابد و به ناامنی در کشور دامن زده شود، هم دولت و هم پیکارجویان طالب متضرر خواهند شد و در عین حال مردم نیز امید خود را از دست خواهند داد.

آقای خسروی تصریح کرد که مردم افغانستان سال‌ها است که انتظار مذاکرات بین‌الافغانی را می‌کشند و امید دارند  که در جریان مذاکرات روزهای آرامی را پشت سر بگذارند.

این آگاه مسائل سیاسی خاطر نشان ساخت که در اولین گام، طرف‌های مذاکره کننده باید روی آتش‌بس سرتاسری به یک نقطه مشترک برسند.

بیشتر بخوانید:

افغانستان خبرافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبرهای جدیدپیکارجویان طالبانخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزخبر هراتخبر هرات افغانستانخبر هرات امروزصلح افغانستانصلح افغانستان با طالبانمذاکرات بین الافغانیمذاکرات صلحمذاکرات صلح افغانستانمذاکرات صلح افغانستان با طالبانهرات خبر تازه افغانستانهرات خبر تازه امروز
نظرات (0)
افزودن نظر