سیاستمداران افغانستان از بازگشت زندانیان پیکارجویان طالب به میدان نبرد نگرانند

همزمان با آزادی شماری از زندانیان پیکارجویان طالب برای تحقق روند مذاکرات بین‌الافغانی، سیاسیون و فعالان مدنی از آزادی این افراد ابراز نگرانی می‌کنند.

 

روز گذشته ۳۶۰ زندانی پیکارجویان طالب از زندان‌های افغانستان آزاد شدند و در عین حال، سیاستمداران و فعالان می‌گویند که این احتمال وجود دارد تا این افراد به صفوف جنگ دشمن ملحق شوند.

این نگرانی در حالی ابراز می‌شود که براساس توافقنامه صلح میان آمریکا و پیکارجویان طالب هر دو گروه زندانیان خود را برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آزاد می‌کنند و هیچ یک از این زندانیان به صفوف جنگ باز نخواهند گشت.

پیشتر رحمت الله نبیل، رییس پیشین ریاست امنیت ملی در حساب کاربری خود در توییتر نگاشته بود که یکی از اعضای ارشد پیکارجویان طالب پس از رهایی از زندان به پاکستان رفته و فعالیت‌های خود را از سر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

آزادی زندانیان طالباناخبار افغانستاناخبار افغانستان امروزاخبار افغانستان دریبین الافغانیتوافقنامه صلح آمریکا با طالبانتوافقنامه صلح آمریکا و طالبانرحمت الله نبيلرهایی زندانیان طالبانزندانیان طالبانزندانیان طالبان در افغانستانسیاست مدارسیاستمداران افغانسیاستمداران افغانستانصلح بین الافغانیگفتگوهای بین الافغانیمذاکرات بین الافغانینشست بین الافغانی
نظرات (0)
افزودن نظر