سکوت ایران، روسیه و چین در برابر ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌ها

همزمان با محکومیت‌های جامعه جهانی در برابر فرمان ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌های افغانستان، ایران، روسیه و چین تاکنون هیچ واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

امرالله صالح، معاون پیشین اشرف غنی در توییتر  خود نوشته است، اکنون زمان منحصربه‌فردی برای افغانستان است، چرا که تمام مسلمانان جهان در برابر ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌های افغانستان صدای خود را بلند کردند.

در این بین، ایران جزو کشورهای مسلمانی است که تاکنون واکنشی از خود نشان نداده است، حال آنکه ترکیه، عربستان، امارات، قطر و حتی پاکستان نیز نسبت به این اقدام طالبان واکنش نشان داده‌اند.

در عین حال، روسیه نیز که به عنوان متحد طالبان شناخته می‌شود تاکنون واکنشی از خود نشان نداده و پیشتر گفته بود که آمریکا و اروپا به جای بازسازی افغانستان، حقوق بشر و حقوق زنان این کشور را بهانه کرده‌اند.

آقای صالح در بخشی از پیام توییتری خود نوشته است که تنها پاکستان و مذاکره‌کنندگان توافق دوحه اعلامیه‌های مبهم در خصوص این اقدام طالبان منتشر کرده‌اند.

این در حالی است که به دنبال برگزاری اعتراضات و واکنش‌های مختلف جهانی به این تصمیم طالبان، وزیر تحصیلات عالی این گروه طی امروز یا فردا یک نشست خبری برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ایرانچینروسیه
نظرات (0)
افزودن نظر