سفر اعلام نشده روسای ستاد ارتش بریتانیا و پاکستان به افغانستان

ارگ ریاست جمهوری افغانستان از دیدار رییس جمهور غنی با روسای ستاد مشترک ارتش پاکستان و بریتانیا که طی سفری اعلام نشده به این کشور آمده بودند خبر داده است.

 

به گفته ارگ ریاست جمهوری، این دو مقام ارشد نظامی پاکستان و بریتانیایا  آقای غنی دیدار کرده و پیرامون روند صلح در افغانستان گفتگو کردند.

ژنرال قمر جاوید باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان و سنیک کارتر، رییس ستاد ارتش بریتانیا در گفته‌های خود به صلح افغانستان، روابط میان افغانستان و پاکستان و همچنین نقشی که پاکستان در روند صلح و پایان خشونت‌های افغانستان دارد اشاره کردند.

رییس جمهور غنی نیز گفته است که کشورهای منطقه از جمله پاکستان نقش بسیاری در برقراری صلح در افغانستان دارند و به ویژه پاکستان با نفوذی که روی پیکارجویان طالب دارد می‌تواند روی جنگ تاثیرگذار باشد.

آقای غنی اذعان کرد که جنگ افغانستان هیچ راه‌حل نظامی ندارد و تاکید پیکارجویان طالب بر ادامه جنگ جهت گرفتن قدرت در افغانستان غیر قابل پذیرش است و مردم یک صلح پایدار و عادلانه از طریق گفتگو و مذاکره می‌‌طلبند.

بیشتر بخوانید:

ارتش پاکستانارگ ریاست جمهوری افغانستانبریتانیاپیرامون روند صلح در افغانستانرییس جمهور غنیرییس ستاد ارتش بریتانیارییس ستاد ارتش پاکستانژنرال قمر جاوید باجوهسنیک کارترصلح افغانستانمقام ارشد نظامی پاکستان
نظرات (0)
افزودن نظر