سفارت افغانستان در دهلی: از ورود کاردار طالبان به سفارت جلوگیری شده است

فرید ماموندزی با انتشار یک پیام ویدیویی گفت، او همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و از ورود فردی که خود را به عنوان کاردار طالبان برای این سفارت معرفی کرده جلوگیری کرده است.

آقای ماموندزی خبر برکناری خود را از سفارت افغانستان رد کرده و آن را شایعه‌ای دانسته که از سوی بعضی از رسانه‌ها برخلاف اصول خبرنگاری و بدون در نظر گرفتن نظر سفارت منتشر شده‌اند.

او در ادامه افزود، کارمندان سفارت و دیپلمات‌های دولت پیشین همکاری عزت‌مندانه‌ای دارند و هیچ رابطه سیاسی با کابل و وزارت خارجه طالبان برقرار نکرده‌اند.

سفیر افغانستان در دهلی تاکید کرد که با وجود نداشتن رابطه میان این سفارتخانه و طالبان در افغانستان، خدمات‌رسانی به شهروندان افغان در هند ادامه دارد.

این در حالی است که پیشتر گزارش‌هایی از واگذاری سفارت افغانستان در هند به گروه طالبان خبر داده بودند که از سوی این سفارت تکذیب شده است.

این در حالی است که چندین نامه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد وزیر خارجه طالبان سرپرست جدیدی برای سفارت افغانستان در هند منظور کرده و مدیر منابع بشری این گروه در وزارت خارجه، فرید ماموندزی را به دستور رییس‌الوزرای طالبان برکنار کرده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر