سفارت آمریکا نیز تهدید رسانه‌ها از سوی پیکارجویان طالب را محکوم کرد

سفارت ایالات متحده آمریکا با انتشار اعلامیه‌ای مشترک با سفارت بریتانیا در کابل نسبت به تهدید رسانه‌ها از سوی پیکارجویان طالب واکنش نشان داد.

 

در اعلامیه مشترک این دو سفارتخانه آمده است که تهدید رسانه‌ها از سوی پیکارجویان طالب مخدوش کردن مکرر حقایق است.

راس ویلسون، سرپرست سفارت آمریکا در کابل با انتشار پیامی در توییتر گفته است، پیکارجویان طالب همواره حقایق را مخدوش می‌کنند و با تبلیغات دروغ بار ملامت جنایت‌‌هایی را که در افغانستان مرتکب شده‌اند به دوش دیگران می‌اندازند و از مسوولیت اعمال خود فرار می‌کنند.

وی در پیام دیگری نیز تاکید کرده که ایالات متحده از آزادی رسانه‌های افغانستان حمایت می‌کند و هرگونه هشدار از سوی پیکارجویان طالب و دیگر گروه‌های دهشت‌افگنی برای محدود شدن آزادی بیان را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند.

این در حالی است که روز گذشته ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی پیکارجویان طالب شماری از رسانه‌های افغانستان را به جانبداری از حکومت متهم کرده و هشدار داده است که اگر به روند گزارش‌دهی جانبدارانه خود ادامه بدهند هدف نظامی خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

آزادی رسانه‌های افغانستانافغانستانپیکارجویان طالبتهدید رسانه‌هاذبیح‌الله مجاهد،راس ویلسونسخنگوی پیکارجویان طالبسرپرست سفارت آمریکاسفارت ایالات متحده آمریکاسفارت بریتانیاکابلگروه‌های دهشت‌افگنی
نظرات (0)
افزودن نظر