سخنگوی طالبان کار کردن زنان را «دزدی» عنوان کرد

در ادامه دفاعیات سخنگوی طالبان در قبال تصمیم منع تحصیل و کار کردن زنان در افغانستان که موج خشم جهانی را به راه انداخته،‌آقای مجاهد این بار کار کردن زنان را با «دزدی» مقایسه کرده است.

وی در مصاحبه با بخش پشتو شبکه بی‌بی‌سی گفت: «کسی استدلال کند که من دزدی می‌کنم،‌ولی برای کودکان غذا می‌رسانم. ما نمی‌توانیم به او اجازه بدهیم دزدی کند.»

آقای مجاهد این استدلال را در مقابل پرسش پیرامون زنانی مطرح کرده که سرپرست خانواده هستند و مسوولیت تامین غذای خانواده را بر عهده دارند.

وی در ادامه افزود، در حال حاضر زنان به هیچ صورتی اجازه فعالیت در موسسات غیردولتی را ندارند، چرا که این موسسات در کنترل طالبان نیست و خطر زیادی برای زنان وجود دارد و استخبارات این گروه گزارش‌های خطرناکی دریافت کرده است.

او در ادامه افزود، زنان باید برای امرار معاش خود از راه‌های شرعی درآمد کسب کنند، هرچند که اشاره‌ای به راه‌های شرعی نکرده است.

شایان ذکر است، پس از منع کار و تحصیل زنان در افغانستان، شماری از نهادهای خیریه بین‌المللی از جمله سازمان ملل اعلام کرده‌اند که به دلیل نبود زنان در فعالیت‌ها، بعضی از برنامه‌های خود را متوقف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی طالبانسخنگوی طالبان افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر