سخنگوی طالبان: هلی‌کوپترهای افغانستان به دست دشمنان طالبان نمی‌افتد

مجاهد، سخنگوی طالبان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که هلی‌کوپترهای ارتش پیشین افغانستان به دست مخالفان این گروه که کنترل این کشور را بر عهده گرفته‌اند نخواهد افتاد.

آقای مجاهد گفت، این گروه مذاکراتی با ازبکستان و تاجیکستان انجام داده و پیرامون چگونگی بازگرداندن این هلی‌کوپترها به افغانستان گفتگو کرده است.

وی در ادامه افزود، هلی‌کوپترها و دیگر هواپیماهایی که در بیرون از افغانستان هستند در ملکیت مردم این کشور قرار دارند و این موضوع حل شدنی است.

او در ادامه طالبان را نماینده مردم افغانستان معرفی کرده و گفت، در مذاکرات این گروه با کشورهای همسایه گفته شده است که هلی‌کوپترهای نظامی افغان باید به این کشور بازگردانده شوند.

با وجود اینکه آمار دقیقی از تعداد هلی‌کوپترهای ارتش پیشین افغانستان در کشور موجود نیست، اما تا پیش از سرنگونی نظام اشرف غنی و فرار حلقه قدرت غنی از کابل ۱۶۴ هواپیمای نظامی در کشور وجود داشت.

این در حالی است که پیشتر مارشال دوستم، یکی از افرادی که با ورود طالبان به کابل از مرز شمال فرار کرد گفته است که ازبکستان و تاجیکستان هلی‌کوپترهای ارتش پیشین را در اختیار جبهه مقاومت قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانسخنگوی طالبان
نظرات (0)
افزودن نظر