سخنگوی طالبان: با وجود ختم جنگ و فساد، جهان طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد

سخنگوی طالبان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است، با وجود اینکه جنگ در افغانستان به پایان رسیده و امنیت و ثبات به کشور آمده، اما جامعه جهانی این گروه را به رسمیت نمی‌شناسد.

آقای مجاهد گفت، دولت پیشین پر از فساد و رشوه بود و هیچ دستاورد بزرگی نداشت، اما جهان آن را به رسمیت شناخته بود و با آن تعامل می‌کرد، حال طالبان بدون هرگونه فساد و رشوه کشور را اداره می‌کند اما جهانیان در مقابل مشروعیت آن سنگ‌اندازی می‌کنند.

در عین حال، آگاهان مسائل بین‌الملل بر این باورند که طالبان در برآورده کردن شروط و انتظارات جامعه جهانی ناتوان بوده و به همین دلیل نتوانسته مشروعیت بین‌المللی کسب کند.

جاوید سنگدل، آگاه روابط بین‌الملل می‌گوید، اگر طالبان عملکردهای مثبتی مطابق با انتظارات جامعه جهانی ارائه نکند، بهانه برای عدم رسمیت نزد جهانیان باقی می‌ماند.

پیش از این، سرپرست نمایندگی دائم افغانستان در سازمان ملل گفته بود، تا زمانی که طالبان حکومت فراگیر تشکیل ندهد، مکاتب دخترانه را باز نکند و حقوق زنان و بشر را مطابق با گذشته رعایت نکند به رسمیت شناخته نخواهد شد.

گفتنی است، با وجود اینکه یک سال و نیم از حکومت طالبان بر افغانستان می‌گذرد، این گروه تاکنون از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده و در عین حال هیچ تغییری در تصمیمات خود نیاورده است.

بیشتر بخوانید:

رسمیتسخنگوی طالبانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر