سایه جمهوری‌خواهان بر سر بایدن؛ تحقیقات خروج از افغانستان تشدید می‌شود

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نام‌هایی به مقامات ارشد دولت جو بایدن خواستار دریافت اطلاعات پیرامون خروج شتابزده نیروهای آمریکایی از افغانستان شدند.

رییس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا تاکید ورزید که دولت آقای بایدن برای خروج از افغانستان آمادگی کامل را نداشته و خروج ناگهانی نیروهای این کشور فاجعه انسانی بزرگی را در افغانستان ایجاد کرد و امنیت ملی را از بین برد.

جیمز کامر اذعان کرده است که مردم آمریکا مستحق دریافت پاسخ هستند و مانع‌تراشی‌های دولت بایدن در ارائه پاسخ به این مردم غیرقابل پذیرش است.

این نامه در حالی منتشر شده که روسای چندین کمیته فرعی نیز نامه‌هایی را برای درخواست سوابق، اسناد و ارتباطات پیرامون خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به وزارتخانه‌های کلیدی جو بایدن از جمله وزارت دفاع، وزارت خارجه، ستاد ارتش و موارد دیگر ارسال کرده‌اند.

این در حالی است که خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی موجی از انتقادات را به دنبال داشته، چرا که ارتش افغانستان که ۲۰ سال تحت آموزش کشورهای خارجی بود پس از خروج آمریکا در کمتر از دو هفته از هم فروپاشید و طالبان کنترل افغانستان را به دست گرفتند.

بیشتر بخوانید:

افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر