سازمان ملل هشدار داد: شش میلیون نفر در افغانستان با قحطی مواجه هستند

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد وضعیت مردم افغانستان را نگران‌کننده عنوان کرده و گفته است که در جریان ۱۵ سال گذشته، هیچگاه زمستانی به این سردی و با این حجم از نبود امکانات در این کشور دیده نشده است.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در سفر خود به کابل گفته است، دستکم شش میلیون نفر در این کشور با تهدید جدی قحطی مواجه هستند و وضعیت بسیار بدی را از سر می‌گذرانند.

این مقام سازمان ملل در حالی نسبت به وضعیت بد افغان‌ها ابراز نگرانی کرده که روند کمک‌رسانی به نیازمندان در افغانستان پس از محدودیت‌های ظالمانه طالبان بر مردم این کشور کاهش چشمگیری یافته است.

آقای گریفیتس تاکید ورزید که با هدف رفع محدودیت‌های افراطی و بی‌پیشینه این گروه بر زنان و دختران افغانستان به این کشور سفر کرده است.

مارتین گریفیتس روز گذشته در توییتر خود نوشت، با معاون ریاست‌الورزای طالبان و وزیر امور داخله این گروه دیدار کرده و پیرامون محدودیت‌های اخیر بحث کرده است.

سخنگوی وزارت داخله طالبان نیز روز گذشته گفت، وزیر امور داخله این گروه در دیدار با مقام ارشد سازمان ملل اطمینان داده است که محدودیت‌های وضع شده بر دختران و زنان افغان موقتی هستند.

افغانستانسازمان ملل
نظرات (0)
افزودن نظر