سازمان ملل از بازگشت صدها هزار پناهجوی افغان به کشورشان خبر داد

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در جریان شش ماه گذشته دستکم ۷۲۸ هزار پناهجوی افغان به کشور خود بازگشته‌اند.

این اداره امروز پیامی در توییتر منتشر ساخته و نوشته است که به صورت دقیق، ۶۶۱ هزار و  ۶۰۰ پناهجوی افغان از ایران و ۶۶ هزار و ۳۰۰ پناهجوی افغان از پاکستان به کشور خود بازگشته‌اند.

این صندوق اذعان کرده است که از فعالیت‌های بشردوستانه در کمپ‌های مرزی دو کشور یاد شده حمایت می‌کند تا خدمات صحی و حمایت‌های روانی-اجتماعی برای خانواده‌های عودت‌کننده به کشور فراهم شود.

افزون بر این، آمار وزارت مهاجرین طالبان نیز نشان می‌دهد که از ۱۵ آگوست سال گذشته تاکنون، یک میلیون و ۱۳۰ هزار پناهجوی افغان از ایران و پاکستان به صورت اجباری و اختیاری رهسپار افغانستان شده‌اند.

این در حالی است که به گفته فیلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان می‌گوید که در حال حاضر افغان‌ها بزرگ‌ترین رقم پناهجویان، مهاجران و آوارگان را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

شایان ذکر است، پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، بسیاری از مردم این کشور خاک افغانستان را ترک کرده و به کشورهای ایران و پاکستان پناه بردند.

بیشتر بخوانید:

پناهجوی افغان
نظرات (0)
افزودن نظر