سازمان ملل از انتقال بیش از یک میلیارد دالر به افغانستان خبر داد

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما با انتشار خبرنامه‌ای گفته است که در جریان یک سال گذشته، نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دالر پول نقد به افغانستان انتقال یافته است.

در خبرنامه این دفتر آمده است که این پول در اختیار طالبان و بانک مرکزی افغانستان که در کنترل این گروه است قرار نگرفته، بلکه به یک بانک خصوصی منتقل شده است.

یوناما تاکید ورزیده که این پول پس از انتقال به افغانستان وارد یک بانک خصوصی شده و سپس به نهادهای سازمان ملل و شماری از موسسات تایید شده این سازمان انتقال پیدا می‌کند.

در خبرنامه یوناما تاکید شده که دلیل انتقال پول نقد به افغانستان، اختلال در نقل و انتقالات بانکی بین‌المللی و چالش‌های نقدینگی پس از ورود طالبان به عرصه قدرت در سال ۲۰۲۱ است.

در بخشی از این گزارش آمده است که انتقال این مبلغ پول برای ادامه فعالیت‌های نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل در افغانستان و کمک‌رسانی به ۲۵ میلیون افغان نیازمند ضروری است.

این در حالی است که سازمان ملل از دسامبر سال گذشته، روند انتقال پول را که به صورت هفتگی به مقدار ۴۰ میلیون دالر وارد کشور می‌شد متوقف کرده است، هرچند که بانک مرکزی طالبان این ادعا را رد کرده است.

سازمان ملل
نظرات (0)
افزودن نظر