سازمان جهانی صحت: محموله‌های طبی اروپا وارد کابل شده است

سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که محموله‌های طبی کمک ارسال شده از سوی اتحادیه اروپا برای مردم افغانستان وارد کابل شده است.

در اعلامیه این سازمان آمده است که که کمک‌های ارسالی اتحادیه اروپا در سراسر افغانستان توزیع خواهد شد و در مراکز صحی و کلینیک‌های درمانی ولایت‌ها و ولسوالی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که سازمان جهانی صحت پیش از این گفته بود، نظام صحی در افغانستان و مراقبت‌های صحی در این کشور در حال فروپاشی است.

این نهاد تاکید ورزیده بود که از مهم‌ترین عواملی که به فروپاشی نظامی صحی در افغانستان کمک می‌کند، محدودیت‌های طالبان بر زنان است، چرا که زنان اجازه کار در موسسات غیردولتی از حمله موسسات کمک‌رسان و امدادی را ندارند.

سازمان جهانی صحت گفته است که کمبود امکانات صحی و قطع کمک‌های بین‌المللی به دلیل محدودیت‌های طالبان علیه زنان از دیگر عواملی هستند که نظام صحی در افغانستان را تهدید می‌کنند.

این هشدارها در حالی اعلام می‌شود که طالبان هیچ بهایی به انتقادات و هشدارهای جهانی به محدودیت‌های وضع شده علیه زنان در بخش آموزش و کار نمی‌دهد و تمام این اظهارات را دخالت در امور داخلی این گروه تعریف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اروپاسازمان جهانی صحتکابل
نظرات (0)
افزودن نظر