ساخت و ساز در مناطق تاریخی و دارای قدمت هرات ممنوع شد

مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات اعلام کرده‌اند، برای جلوگیری از تخریب آثار تاریخی و مکان‌های قدیمی این شهر، از ساخت و ساز در این مناطق جلوگیری خواهد شد.

 

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات می‌گوید، برای ساخت ساختمان در مناطق شهر قدیم، هیچ مجوزی داده نخواهد شد.

در عین حال، آریا رئوفیان، رییس اطلاعات و فرهنگ هرات نیز تاکید ورزیده که عاملین ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف شهر قدیم باید به مراکز قضایی معرفی شوند.

این اقدامات در حالی انجام می‌شود که در چند سال اخیر، بخش‌هایی از خانه‌های تاریخی شهر قدیم تخریب شده‌اند.

شایان ذکر است، بسیاری از آثار تاریخی و با عظمت هرات، به عنوان یکی از شهرهای باستانی افغانستان به دلیل ساخت و سازهای غیرمعیاری در اطراف اماکن تاریخی به ثبت یونسکو نرسیده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

افغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر دارهافغانستان خبرهای تازهافغانستان خبرونه خبرهای حوزه غربخبر هرات افغانستانخبر هرات امروزخبرهای هراترئیس اطلاعات و فرهنگ هراتریاست اطلاعات فرهنگریاست اطلاعات و فرهنگریاست اطلاعات و فرهنگ هراتساخت و سازشهردار هرات افغانستانشهرداری هراتشهرداری هرات افغانستانشهری هراتشهری هرات افغانشهری هرات افغانستانغلام حضرت مشفقنهادهای عدلی و قضایی افغانستانهراتهرات افغانستانهرات خبرهرات خبر تازههرات خبر تازه امروزهرات خبرهای تازههرات خبرونههرات نیوزولایت هراتیونسکو
نظرات (0)
افزودن نظر