زنگ خطر موج دوم کرونا در افغانستان نواخته شد

وزارت صحت عامه افغانستان نسبت به افزایش موارد ابتلا در جریان یک هفته اخیر هشدار داده و از مردم خواست تا نکات بهداشتی را پیش از وقوع یک فاجعه بزرگ رعایت کنند.

 

احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان در یک نشست خبری گفت، شمار موارد مثبت جهش بزرگ به خود گرفته و لازم است که مردم از سفرهای غیرضروی خودداری کنند.

وی در ادامه به وضعیت نگران کننده کرونا در پاکستان و ایران اشاره کرده و به مردم تاکید ورزید که از سفر به این دو کشور تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

آقای عثمانی اطمینان داد که وضعیت کرونا در افغانستان در مقایسه با همسایگان این کشور به مراتب بهتر است و مردم نباید دچار ترس و وحشت شوند، چرا که ترس سطح ایمنی بدن را کاهش می‌دهد.

با این وجود، کرونا همچنان در میان مردم افغانستان می‌چرخد و از ابتدای همه‌گیری تا به این لحظه بیش از ۴۱ هزار نفر را آلوده کرده و بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر را هم کشته است.

بیشتر بخوانید:

آمار کروناآمار کرونا در افغانستانآمار کرونا در ولایات افغانستانآمار کلی کرونا در افغانستاناحمد جواد عثمانیافغانستان خبرافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبرهای جدیدکروناموج دوم کروناوزارت صحت عامهوزارت صحت عامه افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر