زندگی سخت کارگران روزمزد هراتی در نبود کار و سایه طالبان

شماری از کارگران روزمزد در ولایت هرات نسبت به نبود بازار کار در این ولایت ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که نبود کار آنان را با چالش‌های بسیاری مواجه ساخته و تاثیرات منفی زیادی روی زندگی آن‌ها داشته است.

این افراد می‌گویند بهای مواد اولیه ساختمانی به شدت افزایش یافته و در کنار بیکاری و افزایش مهاجرت از افغانستان، بازارهای داخلی به شدت از رونق افتاده‌اند و چالش‌ها روز به روز افزایش می‌یابند.

کارگران هراتی تاکید دارند که طالبان باید فرصت‌های کاری بیشتری برای شهروندان افغانستان ایجاد کنند تا مصروف شوند و بتوانند امورات زندگی خود را بگذرانند.

این در حالی است که مسوولان ریاست کار و امور اجتماعی طالبان در ولایت هرات می‌گویند، این اداره تنها در قسمت قوانین کار می‌تواند از کارگران حمایت کند اما در بخش مالی تاکنون برنامه‌ای روی دست نگرفته است.

عبدالله سوری، آمر کار در ریاست کار و امور اجتماعی هرات خاطرنشان ساخت که این ریاست کنترل کافی روی محیط کار و نوعیت کاری دارد اما تنها زمانی می‌تواند برای کارگران کار فراهم کند که همانند گذشته پروژه‌های زیربنایی وجود داشته باشد و سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد.

این در حالی است که طالبان بارها وعده داده‌اند که برای کاریابی و کاهش بیکاری در کشور روی طرح‌های کوتاه مدت و میان مدت کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

طالبانهرات
نظرات (0)
افزودن نظر