زنان معترض خطاب به شرکت‌کنندگان در نشست دوحه: فریب طالبان را نخورید

شماری از زنان افغان از شرکت‌کنندگان در نشست دوحه خواستند تا فریب وعده‌های طالبان را نخورند و به این گروه اعتماد نداشته باشند.

این زنان برای اشتراک‌کنندگان نشست دوحه در زمینه‌های مختلف ۲۰ توصیه و خواسته را مطرح کرده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند تا به طالبان اعتماد نداشته باشند.

این زنان می‌گویند، طالبان میانه رو وجود ندارد و همه آن‌ها برابر هستند، از نظر فکری دید همه آن‌ها یکسان است و این افراد در حال بازی دادن دیگر کشورها هستند.

زنان معترض تاکید ورزیده‌اند که اشتراک‌کنندگان این نشست باید از رویکرد راهبردی با طالبان استفاده کنند و بدانند که بدون اعمال فشار و شروط کشورهای بانفوذی همچون آمریکا، پاکستان، بریتانیا، چین و دیگر کشورها، حقوق زنان در افغانستان زیر حاکمیت رژیم طالبان تامین نمی‌شود.

افزون بر این، گفته شده که شرکت‌کنندگان در این نشست باید از انتشار اعلامیه پیرامون به رسمیت شناختن طالبان خودداری کنند، چرا که آن‌ها از این موضوع برای تبلیغ مشروعیت حکومت خود استفاده می‌کنند.

این در حالی است که نشست دوحه از امروز به مدت دو روز پشت درهای بسته برگزار شده و در آن به موضوعات کلیدی افغانستان پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:

زنان معترضطالباننشست دوحه
نظرات (0)
افزودن نظر