زنان زیر سایه طالبان؛ کارمندان زن دولت قبل به سمت کارهای شخصی می‌روند

پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، بسیاری از زنانی که در دولت پیشین در ادارات دولتی مصروف کار بودند اکنون بیکار شده و به کارهای شخصی روی آورده‌اند.

این زنان تاکید ورزیده‌اند که اکثرا زنان خانوار و سرپرست هستند و برای تامین مخارج خانواده خود چاره‌ای جز کار کردن ندارند.

در این راستا، خانم نورجان که در دولت پیشین به عنوان مدیر مکتب وظیفه ایفا می‌کرده اکنون برای تامین اقتصاد خانواده خود دست به فروش تولیدات دستی زده است.

خانم نورجان می‌گوید که کار خود را با ده هزار افغانی آغاز کرده و اکنون در نمایشگاه‌های موقتی که برگزار می‌شوند تولیدات خود را برای فروش قرار می‌دهد.

در عین حال، دیگر بانوانی که به کارهای شخصی در تامین مخارج خانواده خود روی آورده‌اند می‌گویند، شهروندان افغانستان از تولیدات آن‌ها استفاده کرده و آن‌ها را حمایت کنند.

مینه، بانوی بازرگانی است که می‌گوید، تغییرات بسیاری در کشور پس از سرنگونی نظام جمهوریت به وجود آوده و بازارها بسیار سرد شده‌اند و هیچ خریداری برای تولیدات خود ندارد.

این در حالی است که پیشتر سرپرست اتاق صنایع و بازرگانی زنان افغانستان گفته بود که در حال حاضر چهار هزار بانو جواز رسمی برای فعالیت‌های بازرگانی خود دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

زنانطالبانکارمندان
نظرات (0)
افزودن نظر