زنان بازرگان افغانستان به دنبال حمایت برای ادامه تجارت خود هستند

به دنبال تحولات سیاسی اخیر در افغانستان، محدودیت‌های بسیاری از سوی طالبان بر زنان این کشور وضع شده و به ویژه زنان بازرگان روزهای تاریکی را در مقابل خود می‌بینند.

این زنان از نهادهای بین‌المللی و طالبان می‌خواهند تا از آن‌ها حمایت کنند و بتوانند تجارت خود را ادامه دهند.

به گفته این زنان، اگر سهولت و امکانات برای آن‌ها فراهم شود، این امکان را دارند که به کار خود ادامه بدهند.

نرگس هاشمی، رییس اتاق تجارت و صنایع زنان در ولایت هرات می‌گوید، تحولات سیاسی یکسال گذشته باعث شد تا بسیاری از خانم‌ها که در بخش‌های مختلف بازرگانی مصروف فعالیت بودند کارهای خود را از دست بدهند و یا افغانستان را ترک کنند.

خانم هاشمی در ادامه گفت، بسیاری از زنان انگیزه کار کردن را از دست داده‌اند، اما همچنان روزنه بازرگانی زنان باز است و طالبان هم اطمینان داده که زنان می‌توانند کار کنند.

وی در ادامه به توانمندی‌ها و انگیزه‌های زنان اشاره کرده و گفته است، چالش‌های مالی سبب شده تا بسیاری از کارها متوقف شود و کارخانه‌های بسیاری که از سوی زنان تاسیس شده فلج باقی بماند.

در عین حال، عایشه عزیز، رییس اتاق تجارت و صنایع زنان در کابل نیز می‌گوید، چالش‌های بسیاری در مقابل زنان قرار دارد، اما طالبان اطمینان داده‌اند که با زنان تجارت‌پیشه همکاری خواهند کرد.

خانم عزیز نیز از موسسات خارجی درخواست کرده تا برای رسیدن زنان افغانستان به خودکفایی اقتصادی حمایت بیشتری داشته باشند.

این در حالی است که با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، وضعیت اقتصادی در این کشور به بحران رسیده و فقر و بیکاری در تمام کشور از جمله پایتخت گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید:

تجارتزنان بازرگان افغانستانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر