زلمی خلیل‌زاد در کابل پیرامون صلح افغانستان با وزیر خارجه این کشور گفت‌وگو کرد

وزارت امور خارجه افغانستان از دیدار حنیف اتمر، وزیر امور خارجه با هیات آمریکایی به رهبری زلمی خلیل‌زاد که برای امور صلح افغانستان به کابل سفر کرده، خبر داد.

 

در اعلامیه  منتشر شده از این وزارتخانه آمده است که نمایندگان نهادهای مختلف آمریکایی به همراه سرپرست سفارت آمریکا در کابل به همراه آقای خلیل‌زاد در این نشست حاضر شدند.

گفتنی است بخش عمده صحبت‌های دوطرف تسریع در روند صلح، همکاری‌های اقتصادی، مبارزه با دهشت‌افگنی و تقویت دستاوردهای دو دهه‌ پیشین افغانستان بوده است.

همچنین آمده است که طرفین صحبت‌های خود را با تمرکز روی خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان در بخش فرصت‌ها و چالش‌هایی که در همکاری‌های دوجانبه به وجود خواهد آمد آغاز کرده‌اند.

حنیف اتمر نسبت به حمایت‌های همه جانبه آمریکا از روند صلح افغانستان و اعلام کمک‌های بشردوستانه اخیر این کشور ابراز قدردانی کرده است.

آقای خلیل‌زاد نیز تداوم حمایت‌های آمریکا از صلح و ثبات، مبارزه با دهشت‌افگنی و اتصال منطقه‌ای با محوریت صلح افغانستان را گوشزد کرده است.

بیشتر بخوانید:

آمریکاآمریکاییافغانستانبین‌المللیحنیف اتمرخروج نیروهای بین‌المللیروند صلحزلمی خلیلزادصلحصلح افغانستانکابلکمک‌های بشردوستانهمبارزه با دهشت‌افگنیهیات آمریکاییوزارت امور خارجه افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر