روسیه وضعیت جاری در افغانستان را بدتر از حمله نظامی می‌بیند

نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان می‌گوید، وخامت اوضاع اجتماعی و اقتصادی در افغانستان با حالت نظامی قابل مقایسه نیست و شرایط به مراتب خطرناک‌تر است.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان به وضعیت برحال در این کشور اشاره کرده و گفت، شرایط نامناسب اجتماعی و اقتصادی می‌تواند افغان‌ها را وادار به کارهایی کند که از حملات نظامی هم بدتر است.

آقای کابلوف تاکید ورزید که تنها راه برای حل بحران در افغانستان مذاکرات سیاسی است و تشکیل دولت فراگیر اولین گام برای عادی‌سازی جامعه است.

وی در ادامه به رویکرد کشورهای منطقه از جمله پاکستان، ایران و روسیه اشاره کرده و تصریح کرد که همه کشورها از تشکیل دولت فراگیر و همه‌شمول در افغانستان حمایت می‌کنند تا همه اقوام در آن حضور داشته باشند.

نماینده ویژه رییس جمهور روسیه گفت، طالبان مدعی است که کابینه‌اش از همه اقوام تشکیل شده اما هیچ کشوری از جمله روسیه به این کابینه رضایت نمی‌دهد.

این در حالی است که مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه نیز پیش از این گفته بود که حذف کامل تحریم‌های افغانستان تنها با اقدامات واقعی طالبان در راستای تعهدات این گروه ممکن خواهد بود.

به باور روسیه، تحریم‌ها علیه طالبان را می‌توان با گام‌های ملموس این گروه در مسیر تکمیل روند صلح بین‌الافغانی و تشکیل دولت فراگیر و متوازن قومی برداشت.

بیشتر بخوانید:

افغانستانحمله نظامیروسیهنماینده ویژه رییس جمهور روسیه
نظرات (0)
افزودن نظر