روسیه مدعی شد؛ جنگ‌افزارهای آمریکایی در افغانستان منطقه را بی‌ثبات می‌کند

ماریا زاخارووا،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت، جنگ‌افزارهای باقی‌مانده از آمریکا در افغانستان، اگر به دست گروه‌های دهشت‌افگن و شبه نظامی بیفتد می‌تواند موجب بی‌ثباتی افغانستان و کشورهای اطراف آن شود.

خانم زاخارووا مدعی شد که آمریکا جنگ‌افزارهای خود را به صورت عمدی در افغانستان جاگذاشته تا بتواند امنیت منطقه را تهدید کند.

وی در ادامه بحران امنیتی در افغانستان و پاکستان را نمونه‌ای از رفتار بی‌ملاحظه غرب به ویژه ناتو در قبال جنوب آسیا دانسته و به دست یافتن جنگجوبان پاکستانی به جنگ‌افزارهای آمریکایی اشاره کرده است.

او با هشدار نسبت به اینکه ممکن است تسلیحات نظامی آمریکا در بیرون از مناطق جنگی سر در بیاورد گفت، غربی‌ها سیاست اصول دوگانه را دنبال می‌کنند و وضعیت جاری نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواهند از منابع گروه‌های دهشت‌افگن برای برهم زدن ثبات منطقه و در راستای منافع خود استفاده کنند.

این در حالی است که پیشتر مقامات پاکستانی گفته‌اند، جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی و دیگر گروه های مسلح فعال در افغانستان از جنگ‌افزارهای پیشرفته آمریکایی و غربی که در این کشور باقی مانده استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظرات (0)
افزودن نظر