روسیه بار دیگر خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد

وزرای خارجه روسیه و تاجیکستان بار دیگر بر لزوم تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان تاکید ورزیدند.

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سراج‌الدین مهرالدین، همتای تاجیک تبار خود پیرامون وضعیت جاری در افغانستان گفتگو کرد.

براساس گزارش رسانه‌ها، در این دیدار که شامگاه روز گذشته به وقت کابل برگزار شد، دو طرف نگرانی‌های مشترک خود پیرامون وضعیت افغانستان را بیان کردند.

در گزارش رسانه‌های روس آمده است، آقای لاوروف در این دیدار گفته است که افغانستان باید دارای حکومتی باشد که از نظر سیاسی واحد و همه‌شمول در نظر گرفته شود.

او در ادامه گفت، حکومت واحد در افغانستان می‌تواند با تهدید دهشت‌افگنی، مهاجرت‌های غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر از این کشور مبارزه کند.

وزیر خارجه روسیه افزوده است که مقام‌های روس در تماس‌های خود با طالبان آن‌ها را به رعایت حقوق بشر و پذیرش خواسته‌های جامعه جهانی به ویژه در بخش تشکیل حکومت همه‌شمول تشویق می‌کنند.

این در حالی است که آقای لاوروف رو دوشنبه در سفری یک روزه به تاجیکستان رفت و با ریس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور دیدار داشت.

دو کشور در جریان دو سال گذشته نیز بارها بر لزوم تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان تاکید ورزیده و طالبان را ملزم به رعایت خواسته‌های جهانی معرفی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانروسیه
نظرات (0)
افزودن نظر