روزهای خونین افغانستان در اولین هفته از سال جدید

سال نو در حالی در افغانستان آغاز شده که در اولین هفته دستکم ۶۰ افغان در حاکمیت طالبان کشته شده‌اند و بسیاری نیز به روش‌های مختلف آسیب‌های اساسی دریافت کرده‌اند.

همزمان، افغانستان در سال جدید هجری شمسی با موجی از چالش‌های مختلف از جمله فقر، بی‌ثباتی سیاسی و فقدان حکومت مشروع مواجه است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، در جریان یک هفته گذشته دستکم هشت کودک افغان در اثر انفجار مواد باقیمانده و منفجر نشده کشته شده‌اند.

افزون بر این، رویدادهای طبیعی از جمله زمین لرزه و باران‌های موسمی و جاری شدن سیل نیز در هفته گذشته جان ۲۰ شهروند افغان را گرفته است.

در کنار این رویدادها، حملات انتحاری در پایتخت نیز ادامه یافته و ترورهای هدفمند، اختطاف و انتقام‌گیری‌های طالبان نیز جریان دارد.

در تازه‌ترین مورد، روز گذشته حمله انتحاری در نزدیکی وزارت خارجه افغانستان که در کنترل طالبان قرار دارد جان شش نفر به شمول دیپلمات‌های دولت پیشین که در حال حاضر با طالبان همکاری دارند را گرفته است.

در عین حال، طالبان در سال جاری نیز نتوانسته هیچ برنامه‌ای برای فقر، مدیریت رویدادهای طبیعی از جمله زلزله و سیل، جلوگیری از ناامنی، اختطاف و حملات داعش و همچنین افزایش رفاه مردم افغانستان ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر