راه‌اندازی کتابخانه ویژه جوانان به ویژه زنان از سوی بانوی بدخشانی

گیتی فرح، بانوی بدخشانی در میان نگرانی‌ها از بسته ماندن مکاتب دخترانه و چالش‌های اقتصادی کتابخانه‌ای را با عنوان «کتابسرای اورانوس» راه‌اندازی کرد که در حضور پرشور زنان و فرهنگیان این ولایت افتتاح شد.

به گفته خانم فرح، این کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه میان جوانان، به ویژه زنان و دختران تاسیس شده است.

خانم فرح گفته است، در شرایط برحال که دختران در کشور سرخورده، دلسرد و ناامید شده‌اند، این کتابخانه را تاسیس کرده تا به آن‌ها بگوید که هنوز امید باقی مانده و زنان می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

وی در ادامه افزود، در این کتابخانه برنامه‌های رقابتی از جمله مقاله‌نویسی و همچنین نقد شعر و ادبیات داستانی با هدف رشد فرهنگ کتابخوانی راه‌اندازی خواهد شد.

عبدالواصل لطیفی، از فرهنگیان ولایت بدخشان می‌گوید، مردم این ولایت به ویژه فرهنگیان از این کانون فرهنگی حمایت می کنند و از جوانان برای تاسیس چنین مکان‌هایی پشتیبانی خواهند داشت، چرا که این مکان در ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌تواند بسیار موثر باشد.

آمنه یوسفی، از بانوان نقاش در ولایت بدخشان نیز گفت، این مکان فرهنگی برای نمایش آثار هنری بسیار مفید است، چرا که در گذشته چنین جایی وجود نداشت.

این مکان فرهنگی در حالی افتتاح می‌شود که چند هفته پیش نیز یک کتابخانه به نام «کتابخانه زن» در شهر کابل از سوی زنان افتتاح شده بود.

بیشتر بخوانید:

جوانانزنانکتابخانه ویژه جوانان
نظرات (0)
افزودن نظر