راه‌اندازی نمایشگاه مجازی هرات با همکاری بنیاد آقاخان و گوگل آرتس

بنیاد فرهنگی آقاخان در همکاری مشترک با گوگل آرتس یک نمایشگاه مجازی دائمی با نام «هرات؛ نگین خراسان» راه‌اندازی کرده است.

این نمایشگاه با هدف معرفی بازمانده‌های کهن هرات برگزار شده است و در آن قلعه اختیارالدین و مسجد بزرگ این ولایت نیز دیده می‌شوند.

بنیاد فرهنگی آقاخان تاکید ورزیده است که این نمایشگاه با هدف برجسته‌سازی میراث غنی فرهنگی افغانستان و افزایش آگاهی در داخل و خارج از کشور راه‌اندازی شده و در آن از هرات به عنوان شهری با دو هزار سال قدمت یاد شده است.

در عین حال، ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات از برگزاری این نمایشگاه مجازی استقبال کرده و گفته است، بناهای تاریخی افغانستان باید در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شوند.

زلمی صفا، مدیر حفاظت از بناهای تاریخی در ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات تاکید ورزید که با معرفی این بناهای تاریخی، حفاظت از آن‌ها ممکن شده و برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نیز شناخت پیدا می‌شود.

فرهنگیان هرات نیز بر این باور هستند که با راه‌اندازی این نمایشگاه مجازی، زمینه معرفی و ثبت شماری از بازمانده‌های تاریخی در فهرست میراث‌های جهانی یونسکو فراهم خواهد گردید.

بیشتر بخوانید:

گوگل آرتسنمایشگاه مجازی هرات
نظرات (0)
افزودن نظر