دیپلمات بلندپایه آمریکایی از باقی ماندن ۶۰۰ سرباز در افغانستان خبر داد

بر اساس گزارش‌‌های رسیده یک مقام بلندپایه آمریکایی گفته است شماری از سربازان خارجی برای تامین امنیت سفارت‌ های کشورهای خارجی، دیپلمات ها و تجهیزات آمریکا در افغانستان باقی خواهند ماند.

به گفته این دیپلمات، در حال حاضر صحبت پیرامون قابلیت‌های بعدی و آمار مشخص این سربازان مناسب نیست اما بحث باقی ماندن ۶۰۰ سرباز در افغانستان مطرح است.

وی در ادامه تاکید ورزیده که حضور این تعداد نیرو برای دفاع از تجهیزات و کارمندان دیپلماتیک آمریکا در افغانستان از حملات احتمالی پیکارجویان طالب، گروه داعش، شبکه القاعده و دیگر گروه‌هایی که در این کشور جنگ‌افزار به دست دارند نیاز است.

این دیپلمات آمریکایی خاطرنشان ساخته است که ایالات متحده با مقام‌های ترک پیرامون تامین امنیت میدان هوایی کابل گفتگو می‌کند اما تا زمان رسیدن به یک نتیجه مشخص نیروهای باقیمانده آمریکا از تجهیزات و تسهیلات خود در این میدان هوایی محافظت خواهند کرد.

به باور او بخش بزرگی از ماموریت باقی ماندن ۶۰۰ سرباز در افغانستان از سوی ترکیه خواهد بود که تامین امنیت پروازها در فرودگاه بین‌المللی کابل را بر عهده دارد اما تصمیم ترکیه تا هنوز نهایی نشده است.

بیشتربخوانید :

 

نظرات (0)
افزودن نظر