دیدار دبیرکل شورای پناهندگان نروژ با وزیر مهاجرین طالبان

یان اگلند، دبیرکل شورای پناهندگان نروژ که به افغانستان سفر کرده با وزیر مهاجرین طالبان در کابل دیدار کرده است.

آقای اگلند در این دیدار پیرامون وضعیت جاری در افغانستان، کمک‌رسانی به مردم این کشور و محدودیت‌های اخیر طالبان بر زنان و دختران افغان صحبت کرده است.

در عین حال، آقای حقانی، وزیر مهاجرین طالبان نیز در این دیدار به ممنوعیت کار و آموزش زنان و دختران در دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی داخلی و خارجی اشاره کرده و گفته است که کمک‌رسانی در این کشور نباید مشروط باشد.

آقای اگلند در جریان صحبت‌های خود از وزیر مهاجرین طالبان خواسته تا این گروه به زنان اجازه کار کردن را بدهد، چرا که روند کمک‌رسانی بدون حضور آن‌ها در افغانستان ناممکن خواهد شد.

دبیرکل شورای پناهندگان نروژ در ادامه تصریح کرد، در جریان شش ماه گذشته، این نهاد برای ۸۵۰ هزار نفر از شهروندان افغانستان کمک‌رسانی انجام داده و در آینده نیز برای ۷۰۰ هزار نفر دیگر امدادرسانی خواهد کرد.

با این حال، وزیر مهاجرین طالبان تاکید ورزید که ارائه بسته‌های غذای یک کیلویی و دو کیلویی نمی‌تواند چالشی که افغان‌های نیازمند با آن مواجه هستند را برطرف کند.

این در حالی است که آقای اگلند پیش از سفر به افغانستان گفته بود که بدون کارکنان زن و مرد در این کشور، کمک‌رسانی ناممکن است.

بیشتر بخوانید:

نظرات (0)
افزودن نظر